دشمنی با تشیع ریشه در منافع سیاسی گروه های وابسته دارد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از جاكارتا، دكتر هارون در سمینار وحدت اسلامی در اندونزی كه به همت رایزنی فرهنگی ایران در جاكارتا و مجمع اخوت شیعه و سنی این كشور برگزار شد، گفت: با توجه به مشتركات فراوان موجود بین شیعه و سنی و همچنین نقش شیعیان در فرهنگ و تمدن اسلامی از جمله در اندونزی، سخن گفتن از نفی شیعه و خارج دانستن آن از اسلام امری غیر مقبول و ناشی از عدم درك و اطلاع بوده و ریشه در منافع سیاسی برخی گروه های تندرو و وابسته دارد.

معاون سازمان اسلامی نهضت العلماء اندونزی با رد نظرات مخالفان برپایی جشن میلاد النبی (ص) اظهار داشت: ابراز عشق و ارادت به وجود پیامبر اكرم (ص) یك دستور الهی و فرهنگ اصیل اسلامی و محور وحدت و همدلی امت اسلامی است.

وی با اشاره به تاثیر همگرایی مسلمانان در ظهور و درخشش تمدن اسلامی، اظهار داشت: امروزه هم ضروری است امت اسلامی با بهره گیری از معجزه وحدت اسلامی شیر خفته تمدن اسلامی را بیدار و به حركت و خروش وادارند.

'داوود ولیراجا' معاون دیوان مسجد اندونزی نیز در سخنرانی خود اظهار داشت: همه ما قبل از آنكه شیعه و یا سنی باشیم مسلمانیم و بر پیروی از اصول اخلاقی كه اساس و غایت بعثت پیامبر (ص) بود، ملزم هستیم.

وی با اظهار تاسف از مواضع و حملات برخی به شیعه، اظهار داشت: امروزه شیعیان در لبنان و ایران در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریكا قرار دارند و اگر ایران مورد حمله قرار گیرد به عنوان رییس شاخه جوانان دیوان مسجد اندونزی از همه جوانان خواهم خواست به كمك ایران بشتابند.

جلال الدین رحمت رییس مجمع اخوت اسلامی شیعه و سنی اندونزی نیز طی سخنانی حب به پیامبر(ص) و اهل البیت (ع) در میان مسلمانان اندونزی و برپایی جشن های میلاد النبی (ص) در این كشور را نشانه عدم علاقه مردم اندونزی به تفكرات تند وهابی خواند و با اشاره به تشكیل مجمع اخوت شیعه و سنی اندونزی، خاطرنشان كرد: این مجمع در چارچوب قوانین، منافع و سیاست های جاری در كشور حركت كرده و هدف آن ترویج صلح و دوستی و اخوت میان مسلمانان است.

آساق**335** 3404





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: